مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 04:502021-12-22اقتصادي

لزوم استفاده از سموم باکیفیت و شناسه دارشدن زمین های کشاورزی


نائب رییس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق ایران از واردات سموم نامناسب برای محصولات کشاورزی انتقاد کرد و گفت: نباید از هر سمی برای پرورش محصولات کشاورزی استفاده شود.

- ضمن تاکید بر شناسایی استاندارد بازار هدف کشورها، اظهار کرد: باید صادرات محصولات کشاورزی با آگاهی از استانداردهای هر کشور انجام شود.

نائب رییس اتاق بازرگانی گرگان استفاده سموم را علت برگشت محصولات صادارتی مانند فلفل رنگی، کیوی، پسته و سیب زمینی دانست و افزود: اینها نکاتی است که در بخش تولید و صادرات باید به آن توجه شود زیرا دنیا به سمت تولید سالم رفته و محصول سالم باید شرایطی داشته باشد تا در بازارهای صادراتی گواهی های لازم را اخذ کنند.

به گفته وی، جدا از صادرات، توجه به بذر و سموم در محصولات کشاورزی به واسطه استفاده داخلی در کشور باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

یوسفی از واردات سموم غیراستاندارد در بخش کشاورزی انتقاد کرد و گفت: برخی از این سموم در زمان تحریم وارد شده و توجهی به گواهی سلامت و استانداردهای مورد نیاز این سم ها نشده است.

نائب رییس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق ایران با بیان این نکته که نباید به واسطه تحریم هرکالای بی کیفیتی به کشور وارد شود، افزود: باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی باعث بروز مشکلاتی برای مصرف کننده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم استفاده از سموم باکیفیت و شناسه دارشدن زمین های کشاورزی

لزوم استفاده از سموم باکیفیت و شناسه دارشدن زمین های کشاورزی