مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 06:302021-12-22دانش

نخستین نمایشگاه عکس زمین گردشگری در فارس برپا شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از برگزاری نخستین نمایشگاه عکس زمین گردشگری با هدف معرفی ظرفیت های بالقوه زمین گردشگری استان، - خبر داد.

هادی شه دوست شیرازی چهارشنبه یکم دی ماه در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه در راستای طرح پژوهشی دانشگاه پیام نور و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با هدف شناسایی و معرفی ظرفیت های زمین گردشگری همچون ژئوسایت های اولیه در زمین گردشگاه پیشنهادی دشت ارژن، دره چوگان، تالاب پریشان برگزار شد.

او خاطرنشان کرد: این پروژه تحقیقاتی راهبُردی، مربوط به طرح فرصت مطالعاتی داخلی اعضای هیئت علمی دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط با صنعت و جامعه در حوزه گردشگری استان فارس است.

رضا صادقی، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مرکز جهرم و پژوهشگر طرح موردنظر نیز گفت: کشورهای مختلفی در زمینه پارک های زمین شناسی بین المللی یونسکو، ژئوپارک تعریف کرده اند.

صادقی افزود: هدف ما این است که در استان فارس هم این ژئوپارک اجرایی شود و به زودی شاهد راه اندازی و بهره برداری پایدار از یک پارک زمین شناسی در استان باشیم و بتوانیم آن را گام به گام به ثبت ملی و سپس جهانی برسانیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین نمایشگاه عکس زمین گردشگری در فارس برپا شد

نخستین نمایشگاه عکس زمین گردشگری در فارس برپا شد