مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 07:002021-12-22بين الملل

طرح دعوا برای محاکمه رییس جمهور تونس به اتهام خیانت بزرگ


یک وکیل تونسی از طرح دعوی قضایی علیه 10 شخصیت تونسی و عربی و در رأس آنها رییس جمهوری این کشور به اتهام خیانت بزرگ خبر داد.

- طرح دعوا برای محاکمه رییس جمهور تونس به اتهام "خیانت بزرگ" یک وکیل تونسی از طرح دعوی قضایی علیه 10 شخصیت تونسی و عربی و در رأس آنها رییس جمهوری این کشور به اتهام "خیانت بزرگ" خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از عربی21، بشر الشابی ، وکیل تونسی اعلام کرد که دعوی قضایی را علیه 10 شخصیت سرشناس تونسی، مصری و اماراتی به اتهام توطئه علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، تغییر حکومت و خیانت بزرگ تنظیم کرده است.

العربی الجدید در این باره اعلام کرد که برجسته ترین چهره های مطرح شده در این دعوی قضایی قیس سعید، رییس جمهوری تونس و نادیه عکاشه، رییس دفتر وی، عبدالفتاح سیسی، رییس جمهوری مصر، سامح شکری، وزیر خارجه مصر و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی هستند.

در این دعوی آمده است که اتهامات افراد مذکور به موجب مواد 60، 61، 62، 69، 70 و 72 قانون مجازات تونس به آنها نسبت داده شده است.

این دعوی که توسط ویکی لیکس عربی منتشر شده است، وجود مکاتباتی را نشان می دهد که توسط نادیه عکاشه با اطلاعات مصر در رابطه با نقشه راهی برای 25 ژوئن 2021 در تونس انجام شده و هدف از آن براندازی تجربه دموکراتیک در کشور با برنامه ریزی مصر، بودجه امارات و اجرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح دعوا برای محاکمه رییس جمهور تونس به اتهام خیانت بزرگ

طرح دعوا برای محاکمه رییس جمهور تونس به اتهام خیانت بزرگ