مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 07:002021-12-22اقتصادي

یک مسئول: نباید بگذاریم جنگل های زاگرس به سمت ساوان و علفزار برود


رییس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به قرار گرفتن جنگل های زاگرس در معرض مرگ تدریجی، گفت: - ایسنا/کرمانشاه رییس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به قرار گرفتن جنگل های زاگرس در معرض مرگ تدریجی، گفت: نباید بگذاریم جنگل های زاگرس به سمت ساوان و علفزار برود.

عبدالعلی جلیلیان در گفت و گوبا ایسنا، با تاکید بر اینکه حفاظت از جنگل ها از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در کشوری که سرانه جنگلی پایینی دارد، مرگ حتی یک درخت هم خیلی مهم است.

با این حال جنگل های زاگرس این سرمایه های خدادادی در معرض نابودی قرار دارند و تراژدی غم انگیز مرگ تدریجی این جنگل ها ادامه دارد.

جلیلیان با بیان اینکه پژوهش های دانشگاهی حاکی از این است که جنگل های زاگرس در حال بازگشت به ساوان و علفزار هستند، گفت: این برگشت قطعا طی یک سال و دو سال و حتی 100 سال و 200 سال رخ نخواهد داد و ممکن است در یک بازه زمانی چندهزار ساله رخ بدهد، اما باید حواسمان باشد با رفتار نادرست خود با طبیعت کاری نکنیم که روند نابودی جنگل های زاگرس تسریع شده و این جنگل ها سریعتر به سمت ساوان یا علفزار بروند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک مسئول: نباید بگذاریم جنگل های زاگرس به سمت ساوان و علفزار برود

یک مسئول: نباید بگذاریم جنگل های زاگرس به سمت ساوان و علفزار برود