مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 07:402021-12-22اجتماعي

خشکسالی تعداد وحوش را در ارستان کاهش داده است


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان گفت: خشکسالی های اخیر بر کاهش حیات وحش شهرستان اردستان تأثیرات زیادی داشته، از جمله اینکه تنوع گونه های جانوری کمتر شده و باعث تخریب زیستگاه های طبیعی شده است.

- حسین شواخی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بخش اول سرشماری پاییزه امسال با محوریت گونه های شاخص در آذرماه توسط اکیپ های اعزامی و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان، مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نایین و اردستان در پناهگاه حیات وحش خارو کوه بزرگی انجام شد.

وی افزود: این سرشماری برای شناخت وضیعت پستاندارن علف خوار، شاخص و گونه های مورد مشاهده از جمله کل و بز کوهی، قوچ و میش وحشی و جبیر، هم زمان با آغاز فصل تولیدمثل و به منظور شناسایی منابع اکولوژیکی، آخرین وضعیت جمعیت گونه ها، شناسایی زیستگاه ها به ویژه برای سرشماری پستانداران علفخوار تأثیرات خشکسالی و شناسایی نقاط ضعف و قوت مناطق و تقویت برنامه های حفاظتی اجرا شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه با توجه به وضعیت خشکسالی تغییر در سرشماری حیات وحش مشاهده نشد، گفت: با توجه به خشکسالی که ابتدای سال وجود داشت بارها با تانکر، کمبود آب و علوفه حیوانات را برطرف کردیم، ولی به نظر می رسد موضوع خشکسالی در مناطق حفاظت شده ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی تعداد وحوش را در ارستان کاهش داده است

خشکسالی تعداد وحوش را در ارستان کاهش داده است