مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 10:102021-12-22سياسي

آشوب در پژوهش!


فعالیت های پژوهشی یک پژوهشگر از دانشگاه آغاز می شود؛ جایی که یک دانشجوی در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا نخستین گام ها را در مسیر پژوهش برمی دارد و با تدوین پایان نامه، - نخستین فعالیت پژوهشی مستقل خود را انجام می دهد.

هدایت درست این فرآیند هم به شکل گیری شخصیت پژوهشگر کمک می کند و هم از دل این پژوهش های دانشجویی، پروژه های کاربردی و قابل توسعه شکل می گیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ بحث پژوهش و مشکلات، کاستی ها و چالش های این حوزه، بارها و بارها از سوی اساتید دانشگاه، نخبگان علمی، پژوهشگران دغدغه مند کشور و حتی از سوی متولیان این حوزه مطرح شده است.

کمبود سرانه پژوهشی و سهم اندک پژوهش از تولید ناخالص ملی (GDP)، مدیریت ناصحیح و موازی کاری های متعدد پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی، بها ندادن به پژوهش در بخش صنعت، ایجاد فضایی نامطمئن (از لحاظ روانی) برای پژوهشگران و عدم حمایت کافی از آنها و در یک کلام، ضعف فرهنگ پژوهش در کشور، مهم ترین مشکلات و چالش های حوزه پژوهش کشور محسوب می شوند.

زمانی می توانیم ادعا کنیم که پژوهش در کشور ثمربخش بوده است که میوه های این درخت پربار یعنی تولید علم، پیشرفت و توسعه کشور و گره گشایی از مشکلات مردم و جامعه را برداشت باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشوب در پژوهش!

آشوب در پژوهش!