مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 11:302021-12-22اجتماعي

مشاهده 63 هزار فلامینگو بزرگ در تالاب های کشور


معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیش از 63 هزار فلامینگو بزرگ در تالاب های کشور سرشماری شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از عصرخبر، احمدرضا لاهیجان زا ه با اشاره به این که فلامینگوها در پهنه های آبی باز کم عمق و گلی، دریاچه های آب شور و لب شور، آب های به شدت قلیایی و نواحی جزرومدی سواحل زیست می کنند افزود: این پرندگان اجتماعی اغلب در دسته های چندصد یا چندهزارتایی دیده می شوند.

وی در خصوص پراکنش این پرندگان در کشور گفت: فلامینگوهای بزرگ به تعداد فراوان در دریاچه ارومیه و تالاب های استان فارس (طشک و بختگان) جوجه آوری داشته و تعداد زیادی از پرندگان غیرجوجه آور در طی تابستان در تالاب های مرکزی استان خوزستان (تالاب شادگان) و در سال های پرباران در منطقه سیستان دیده می شوند.

همچنین تعدادکمی نیز در بخش های جنوبی سواحل خلیج فارس تابستان گذرانی می کند.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زمستان گذرانی این پرندگان در دریاچه های شور استان فارس و به تعداد کمتر در استان های مازندران (خلیج گرگان و میانکاله)، گیلان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و در امتداد سواحل جنوبی کشور و نیز دریاچه ارومیه انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده 63 هزار فلامینگو بزرگ در تالاب های کشور

مشاهده 63 هزار فلامینگو بزرگ در تالاب های کشور