مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 12:052021-12-22فناوري

ساخت کارت واکسنی که به پوست تزریق می شود+فیلم


یک شرکت استارت آپ در استکهلم از روشی جدید برای حمل کردن کارت واکسن رونمایی کرده و آن ریزتراشه ای است که زیر پوست قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی میل، یک شرکت استارت آپ در استکهلم از روشی جدید برای حمل کردن کارت واکسن رونمایی کرده و آن ریزتراشه ای است که زیر پوست قرار می گیرد.

این تراشه توسط هر دستگاهی که از پروتکل ارتباطات میدان نزدیک(NFC) بهره می برد، قابل خواندن است.

به گفته این شرکت استارت آپ  که اپی سنتر (Epicenter) نام دارد، ریزتراشه مستقیماً زیر پوست، یا در بازو یا بین انگشت شست و سبابه قرار می گیرد.

هانس هوبلاد (Hannes Sjoblad)، افسر ارشد توزیع این شرکت می گوید: ایمپلنت ها فناوری بسیار متنوعی هستند که می توانند برای موارد مختلف مورد استفاده قرار گیرند و در حال حاضر استفاده از گذرنامه واکسن کووید 19 به این روش بسیار راحت تر است.

این شرکت در سال 2015 اعلام کرد، این ریزتراشه را در بیش از 100 کارمند خود کار گذاشته است که به آنها اجازه می دهد تا یک سری فعالیت مشخص را انجام دهند.

پاتریک مسترتون، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل اپی سنتر، در بیانیه ای در سال 2017 گفت: به نظر من بزرگترین مزیت این ریز تراشه ها راحتی آنها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت کارت واکسنی که به پوست تزریق می شود+فیلم

ساخت کارت واکسنی که به پوست تزریق می شود+فیلم