مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 13:352021-12-22اقتصادي

افزایش ذخیره سازی شوریجه در کاهش ناترازی برق و گاز موثر است


با اجرای طرح افزایش ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه با استفاده از توان بخش داخلی، در تلاشیم تا ناترازی گاز در زمستان را جبران کنیم.

- ، عباس علی آبادی، مدیرعامل شرکت گروه مپنا در مراسم امضای قرارداد توسعه ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه اظهار داشت: در کشور ما علی رغم وجود ظرفیت های بالا در بخش انرژی با مشکلاتی مواجه هستیم؛ از جهاتی عملکرد خوبی داشته ایم و از جهاتی عملکرد ما ضعیف بوده است.

علی آبادی یکی از مصادیق عملکرد ضعیف در بخش انرژی را بخش مصرف دانست و گفت: شدت مصرف انرژی در کشور ما بالاست و این مسئله هم در گاز و هم در برق دیده می شود؛ امسال نیز مجموعه وزارت نفت اطلاعیه هایی داده که اگر مردم در مصرف گاز صرفه جویی نکنند، احتمال بروز مشکل وجود دارد و مجموعه وزارت نیرو نیز اطلاعیه های مشابهی در خصوص مصرف برق داده است.

وی افزود: وقت آن رسیده که در بخش مصرف انرژی در کشور متمرکز شویم و به جای آنکه به صورت مرتب برای پاسخگویی به سیر رشد بخش مصرف، فقط در بخش عرضه ظرفیت سازی کنیم، به صورت همزمان روی مدیریت بخش تقاضا نیز اقدام کنیم.

مدیرعامل گروه مپنا امضای قرارداد افزایش ظرفیت ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه را اقدامی در راستای کاهش ناترازی گاز در فصل سرما عنوان کرد و گفت: مپنا از تمام ظرفیت خود استفاده می کند که با استفاده از توان و ظر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ذخیره سازی شوریجه در کاهش ناترازی برق و گاز موثر است

افزایش ذخیره سازی شوریجه در کاهش ناترازی برق و گاز موثر است