مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 19:502021-12-22اقتصادي

اوکراین علیه شرکت گازپروم روسیه شکایت کرد


شرکت دولتی نفت و گاز اوکراین علیه شرکت گازپروم به کمیسیون اروپا شکایت و این شرکت را به خودداری عمدی از ارسال بیشتر گاز به بازار هایی اروپایی متهم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، خبرگزاری تاس روز چهارشنبه نوشت: شرکت نفت و گاز اوکراین در شکایت نامه خود علیه گازپروم مدعی شد که این شرکت از موقعیت برتر خود در بازار گاز اروپا سوء استفاده می کند.

شرکت اوکراینی از کمیسیون اروپا خواستار اتخاذ تدابیر فوری برای بهبودی وضع تحویل گاز به اروپا و رفع بحران در این عرصه شد.

در نامه نفت و گاز اوکراین، از کمیسیون اروپا خواستار فشار بر روسیه برای واداشتن این کشور به افزایش تولید گاز شده است و شرکت اوکراینی هم متعهد شده است که از امکانات گسترده خود برای ترانزیت مقادیر بیشتر گاز روسیه به اروپا استفاده کند.

در ماه های اخیر شرکت گازپروم روسیه صادرات گاز به اروپا را افزایش داده است، اما در عین حال چند بار از استفاده بیشتر از شبکه انتقال گاز اوکراین برای افزایش صادرات گاز خود به بازار اروپا خودداری کرده است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه چندی پیش با اعلام این که گازپروم صادرات گاز به اروپا را 10 درصد افزایش داده است امکان افزایش تراتزیت گاز روسیه از اوکراین، به دلیل فرسوده بودن شبکه انتقال گاز این کشور را رد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوکراین علیه شرکت گازپروم روسیه شکایت کرد

اوکراین علیه شرکت گازپروم روسیه شکایت کرد