مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 23:452021-12-22سياسي

رییس شورای سیاسی یمن شهادت سفیر ایران را تسلیت گفت


رییس شورای سیاسی یمن شهادت سفیر ایران را تسلیت گفت - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مهدی المشاط رییس شورای عالی سیاسی سفیر تهران در یمن، از مواضع وی در دفاع از آرمان مقاومت قدردانی کرد.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی انصارالله، وی شهید ایرلو را نمونه ای از سفیر وفادار به کار خود و دیپلماتی  که هدفش تحکیم روابط بین دو کشور و ملت برادر بود توصیف کرد که از ایمان، تجربه علمی و دانش بهره مند بود.

رییس شورای عالی سیاسی یمن خاطرنشان کرد شهید ایرلو برای نشان دادن درد و رنج مردم یمن، کاهش آلام آنها و توسعه روابط دو دولت و ملت یمن و ایران، خطرات و مشکلات ناشی از تجاوزات و محاصره یمن را متحمل شد.

بر اساس این گزارش، المشاط در این پیام نوشت: به شما عمیقاً تسلیت و همدردی خود را با ملت برادر ایران و خانواده شهید حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن ابراز می کنم.

او پس از تحمل یک بیماری لاعلاج که ضعف توانایی های پزشکی در صنعا بر اثر محاصره کشورهای ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی نتوانست کمکی به آن کند، دار فانی را وداع گفت .

وی تصریح کرد: بی میلی و تعلل کشورهای ائتلاف متجاوز به رهبری آمریکا در صدور اجازه پرواز وی از فرودگاه صنعاء منجر به فوت وی شد و او شهید محاصره ناعادلانه آمریکا علیه یمن است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس شورای سیاسی یمن شهادت سفیر ایران را تسلیت گفت

رییس شورای سیاسی یمن شهادت سفیر ایران را تسلیت گفت