مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 دی 1400 ساعت 01:552021-12-22پزشكي

رفتارهای پرخاشگرانه را از کودکی درمان کنید/توصیه به والدین


اگر رفتارهای خشن کودکان درمان نشوند، می تواند منجر به بروز آسیب های فیزیکی به کودک و یا همسالان او شود.

- ، امین ماهورام، با اشاره به اینکه خشونت عقبه تاریخی دارد اظهار کرد: قدمت خشونت به سابقه تاریخ زندگی بشر بر می گردد ولی نکته اینجاست که امروزه خشونت به عنوان رفتاری نکوهیده در جوامع بشری تلقی می شود.

وی با تاکید بر اینکه رفتارهای خشونت آمیز با شناخت و بینش افراد در ارتباط مستقیم است، افزود: بشر امروزی رفتارهای خشن را به عنوان اقدامی ضد اخلاقی قلمداد می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره بروز رفتارهای خشن در کودکان خاطرنشان کرد: رفتارهای خشونت آمیز در کودکان عمدتاً به دلیل شناخت ناکافی و عدم درک درست اجتماعی کودک نسبت به موقعیت های مختلف بروز می کند.

ماهورام با بیان این موضوع که برخی رفتارهای خشن با سرشت کودک آمیخته شده اضافه کرد: بروز رفتارهای خشونت آمیز در سرشت یا ژنتیک برخی کودکان وجود دارد، انتخاب این ژن ها از اختیار فرد خارج است و در نهاد آدمی قرار دارد، در عین حال بخش دیگری از رفتارهای خشونت آمیز در کودکان نیز در درون خانواده ها و جامعه شکل می گیرد.

فرم های غیرمعمول رفتارهای خشن در کودکان روانپزشک و فوق تخصص کودک و نوجوان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به طور کلی رفتارهای خشونت آمیز خصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفتارهای پرخاشگرانه را از کودکی درمان کنید/توصیه به والدین

رفتارهای پرخاشگرانه را از کودکی درمان کنید/توصیه به والدین