مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 دی 1400 ساعت 04:502021-12-23اقتصادي

خطای انسانی علت اصلی تصادف قطار در مترو تهران کرج


امروزه در متروهای پیشرفته ی دنیا، مراکز فرمان و سیستم سیگنالینگ از مهمترین بخش های مورد توجه محسوب می شود که متاسفانه در تهران حدود 20 سال از نوسازی این مراکز حیاتی می گذرد.

- شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه علت اصلی حادثه تصادف 2 رام قطار در خط پنج مترو تهران و حومه را خطای انسانی اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه چهارشنبه شب با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: پس از بررسی های صورت گرفته، علت العلل حادثه مترو تهران-کرج در صبح روز یک دی ماه، ضعف ناوگان، فرسودگی در سیستم سیگنالیگ و تجهیزات تشخیص داده شد که به ایجاد خطاهای متعدد در سیستم اتوماتیک حمل و نقل ریلی و در نتیجه افزایش تکیه سیستم به عوامل انسانی خارج از پروتکل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در سال های اخیر منجر شده است .

در این اطلاعیه آمده است: امروزه در متروهای پیشرفته ی دنیا، مراکز فرمان و سیستم سیگنالینگ از مهمترین بخش های مورد توجه محسوب می شود که متاسفانه در تهران حدود 20 سال از نوسازی این مراکز حیاتی می گذرد.

این بیانیه می افزاید: طبق بررسی های به عمل آمده در کمیسیون عالی سوانح و بازبینی که در ظهر روز حادثه با حضور تمامی عوامل ذی ربط در ایستگاه چیتگر برگزار و پس از بازبینی و بررسی مکالمات مرکز فرمان و تصاویر استخراج شده از دوربین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطای انسانی علت اصلی تصادف قطار در مترو تهران کرج

خطای انسانی علت اصلی تصادف قطار در مترو تهران کرج