مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 دی 1400 ساعت 05:352021-12-23سياسي

راه گذر «ایران - آذربایجان - گرجستان - دریای سیاه و اروپا» گشایش یافت


گرجستان - دریای سیاه و اروپا» با حرکت نمادین یک کاروان ترانزیتی تجاری از تبریز به سمت مرز بیله سوار و از آن جا به بندر باتومی در گرجستان گشایش یافت.

- راه گذر ایران - آذربایجان - گرجستان - دریای سیاه و اروپا گشایش یافت ایسنا/آذربایجان شرقی راه گذر ایران - آذربایجان - گرجستان - دریای سیاه و اروپا با حرکت نمادین یک کاروان ترانزیتی تجاری از تبریز به سمت مرز بیله سوار و از آن جا به بندر باتومی در گرجستان گشایش یافت.

عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم ضمن تبریک هفته حمل ونقل به فعالان این حوزه، اظهار کرد: اراده ی دولت سیزدهم، گسترش ارتباط با کشورهای همسایه است و رییس جمهوری نیز در این راستا نقش ویژه ای برای استان های مرزی قائل شده است.

وی افزود: این موضوع به لحاظ اقتضائات روابط بین الملل روزبه روز از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و توسعه ی پایدار در گرو ارتباط مستمر استان های مرزی با کشورهای همسایه است.

وی همچنین با اشاره به مزیت های حمل ونقل جاده ای، گفت: ارتباط جاده ای با کشورهای همسایه را به صورت گسترده دنبال خواهیم کرد و تلاش می کنیم تا موانع گمرکی و زیرساختی در این حوزه رفع شود.

خرّم با بیان اینکه هرگونه مانع در این مسیر موجب اختلال در روابط بین کشورها است، افزود: فرصت سازی در حوزه حمل ونقل و راه های مواصلاتی به حد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه گذر «ایران - آذربایجان - گرجستان - دریای سیاه و اروپا» گشایش یافت

راه گذر «ایران - آذربایجان - گرجستان - دریای سیاه و اروپا» گشایش یافت