مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 دی 1400 ساعت 06:302021-12-23پزشكي

احتمال شروع پیک امیکرون در کشور وجود دارد


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هشدار داد :باتوجه به شیوع سریع ویروس امیکرون احتمالا شاهد پیک امیکرون در کشور خواهیم بود.

- دکتر محمود حسین پور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهمیت موضوع، افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی باید با همان جدیت قبل انجام شود.

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه کشور های زیادی اعلام قطعی اُمیکرون را داشتند و سازمان جهانی بهداشت هم این موضوع را اعلام کرده است ، در صورت عدم رعایت پروتکل ها و تکمیل واکسیناسیون ،احتمالا با چالشی جدید روبرو خواهیم شد.

حسین پور خاطرنشان کرد: افرادی که دز اول واکسن را تزریق کردند، حتما برای تزریق دز دوم مراجعه کنند، کسانیکه دو دز را تزریق کردند، ، دز بوستر(تقویتی) را تزریق کنند.

وی از جوامع صنفی و واحدهای نظارتی خواست مانند قبل با جدیت بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت داشته باشند و عنوان کرد: سویه اومیکرون جهش یافته ترین سویه ویروس کرونا است که تاکنون کشف شده و به سرعت در بعضی کشورها در حال افزایش است.

سازمان بهداشت جهانی می گوید شیوع اومیکرون ظرف فقط سه روز، 2 برابر می شود پس برای حفظ سلامت عمومی لازم است با حمایت و همراهی مدافعان سلامت و با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی از ورود پیک جدید جلوگیری کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال شروع پیک امیکرون در کشور وجود دارد

احتمال شروع پیک امیکرون در کشور وجود دارد