مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 دی 1400 ساعت 06:002021-12-24سياسي

آیا حجامت مانع اهدای خون است؟


نکته مهم در معافیت های اهدای خون آن است که افراد معاف شده تحت هر شرایطی نباید در زمان معافیت اقدام به مراجعه و اهدای خون کنند، چرا که در این صورت اهدای خون می تواند تهدید جدی برای سلامت خودشان و یا دریافت کنندگان خون آنان باشد.

- سازمان انتقال خون همواره بر سلامت اهداکنندگان خون و فرآورده های آن تاکید دارد و برخی افراد به دلایل مختلف برای حفظ سلامت خود به طور موقت یا دایم از اهدای خون معاف هستند، اما سوالی که همیشه مطرح است، این است که آیا افرادی که حجامت کرده اند، می توانند خون اهدا کنند؟ حجامت به عنوان یک روش درمان سنتی از حدود 200 سال قبل از میلاد مسیح مورد توجه جامعه بشری و ادیان الهی و رهبران دینی بوده است و در اسلام نیز اشاراتی بر این دستاورد دانش بشری شده است.

در این عمل خون خارج شده از بدن دور ریخته می شود.

اما امروزه علم و دستاوردهای نوین دانش بشر در خدمت این روش درمانی قرار گرفته اند، به طوریکه می توان در افراد واجد شرایط با اهداء یک واحد خون سالم و تهیه فرآورده های مختلف از آن، جان چندین بیمار نیازمند به خون را نجات داد.

افرادی که حجامت می کنند تا یک سال از اهدای خون معاف هستند سخنگوی سازمان انتقال خون روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل حفظ سلامت خون اهداکنندگان و دریافت کنندگان و همچنین به دلیل اینک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا حجامت مانع اهدای خون است؟

آیا حجامت مانع اهدای خون است؟