مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 دی 1400 ساعت 07:252021-12-24سياسي

برگزاری بزرگداشت حماسه سازان تاریخ معاصر کازرون؛ از ناصر دیوان تا شهدای دفاع مقدس


4 دی ماه روز مقدسی برای مردم کازرون تلقی می شود، چرا که سالروز شهادت 84 فرزند برومند شهرستان کازرون در عملیات کربلای چهار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کازرون، سرهنگ غلامرضا توکل ضمن گرامی داشت یاد و خاطره همه حماسه سازان ایران اسلامی بیان داشت: بزرگداشت شهدای تاریخ معاصر شهرستان کازرون از ناصر دیوان کازرونی تا شهدای دفاع مقدس در شهرستان کازرون برگزار می شود.

وی ادامه داد: 4 دی ماه در تاریخ ایران اسلامی، روزی مقدس برای مردم شهرستان انقلابی کازرون است، روزی که شهادت 84 فرزند برومند این شهرستان در عملیات کربلای 4 در سال 1365 اتفاق افتاده است.

وی افزود: این روز، به عنوان یک روز شاخص و تاثیرگذار، به نام روز کازرون، در تقویم دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران ثبت و ماندگار شده است.

  فرمانده سپاه شهرستان کازرون بیان کرد: 4 دی ماه، روزی که مبارزان و مجاهدان این شهرستان به فرماندهی ناصر دیوان کازرونی که با اذن و فتوای جهاد علمای عالیقدر زمان به خصوص حاج سید عبدالحسین لاری، به جنگ با استعمارگر قرن، انگلیس جنایتکار شتافتند و با شکست پلیس جنوب، در این روز برگ زرینی در تاریخ ایران به یادگار گماشتند.

   وی اظهار داشت: دی ماه در اذهان مردم انقلابی کازرون با توجه به وقایع و اتفاقاتی از قبیل تظاهرات خونین مردم کازرون بر علیه رژیم پهلوی در 9


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری بزرگداشت حماسه سازان تاریخ معاصر کازرون؛ از ناصر دیوان تا شهدای دفاع مقدس

برگزاری بزرگداشت حماسه سازان تاریخ معاصر کازرون؛ از ناصر دیوان تا شهدای دفاع مقدس