مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 دی 1400 ساعت 11:102021-12-24اقتصادي

روند رو به رشد تلفات اقتصادی و جانی زلزله در ایران


کلیه بررسی های بعد از زلزله بم نشان می دهد که پهنه گسل بم، پهنه ای با خطر نسبی بالا است.

- بررسی روند کشته شدگان ناشی از زلزله از گذشته تاکنون نشان می دهد که میزان خسارت اقتصادی و جانی ناشی از زلزله همچنان روند رو به رشدی دارد و لازم است با استفاده از راهکارهایی این تلفات را کاهش دهیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا کیارش ناصر اسدی، دانشیار گروه سازه-زلزله دانشگاه زنجان در وبینار بم؛ 18 سال پس از زلزله با بیان اینکه پس از زلزله بم نظارت بیشتری بر ساخت و سازها صورت گرفت، گفت: ولی همچنان تا وضعیت مطلوب فاصله داریم.

وی ادامه داد: بعد از زلزله اهر ورزقان ما به اهمیت مقاوم سازی سازه ها به ویژه مقاوم سازی سازه هایی مانند مدارس پی بردیم؛ چرا که در این زلزله مشاهده کردیم مدارسی که مقاوم سازی شده بودند، عملکرد بهتری در برابر زلزله داشتند.

ناصراسدی با تاکید بر اینکه ما هنوز در بخش مقاوم سازی اجزای غیر سازه ای ساختمان ها چالش هایی داریم، خاطر نشان کرد: در زلزله سرپل ذهاب به خوبی این موضوع نمایان شد و درس هایی که از این زلزله گرفته شد، موجب توجه بیشتر به اجزای غیر سازه ای ساختمان ها در شهرهای بزرگ شده است.

دانشیار گروه سازه-زلزله دانشگاه زنجان با تاکید بر اینکه در این زمینه نیز نیاز به کار بیشتر داریم، خاطر نشان کرد: بررسی روند کشته شدگان ناشی از زلزله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند رو به رشد تلفات اقتصادی و جانی زلزله در ایران

روند رو به رشد تلفات اقتصادی و جانی زلزله در ایران