مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 دی 1400 ساعت 11:502021-12-24اقتصادي

تجهیز فرودگاه بین المللی لامرد به رادار پیشرفته


مدیر فرودگاه بین المللی شهدای لامرد از تجهیز این فرودگاه به یک رادار پیشرفته ADS-B خبر داد.

- سهراب عزیزی جمعه 3 دی در جمع خبرنگاران گفت: رادار پیشرفته ADS-B با هزینه ای افزون بر چهار میلیارد ریال برای 10 فرودگاه کشور، از آلمان تهیه شده است که یا راه اندازی آن ها پوشش راداری فضای کشور به شکل قابل ملاحظه ای ارتقا خواهد یافت.

او افزود: فرودگاه بین المللی شهدای لامرد یکی از 10 فرودگاه کشور است که صاحب این سامانه شده است و کارشناسان مهندسی الکترونیک هواپیمایی و ارتباطات و فناوری در حال نصب و راه انداری آن در برج مراقبت پرواز این فرودگاه هستند.

مدیر فرودگاه بین المللی شهدای لامرد عنوان کرد: یکی از مسائل بسیار مهم و حیاتی در هوانوردی دنیا، ناوبری و کنترل ترافیک هوایی است که تاثیر مستقیم بر ایمنی پرواز دارد.

عزیزی افزود: هدف از توسعه و بکارگیری این سامانه های نسل جدید افزایش دقت در تعیین موقعیت هواپیماها، کاهش هزینه، بهبود کمک رسانی به هواپیماها در وضعیت اضطرار، استمرار و تداوم خدمات نظارتی و افزایش توانایی کنترلرهای مراقبت پرواز در تعیین موقعیت لحظه ای هواپیماها است.

او گفت: سامانه ناوبری و نظارتی ADS-B یکی از مهمترین سامانه های نسل جدید است که بر اساس کمیته تخصصی RTCA SC-186 توسعه و تدوین داده شده است و تا 15 سال آینده همه کشورهای دنیا بع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز فرودگاه بین المللی لامرد به رادار پیشرفته

تجهیز فرودگاه بین المللی لامرد به رادار پیشرفته