مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 دی 1400 ساعت 15:352021-12-24بين الملل

سیاستمدار عراقی: بعد از صد سال همچنان بر دریایی از بحران ها شناور هستیم


نماینده اسبق پارلمان عراق طی یادداشتی درباره سالگرد صدسالگی دولت عراق نوشت که این کشور پس از یک قرن همچنان بر دریایی از بحران ها شناور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جواد العطار ، نماینده اسبق پارلمانی عراق با اشاره به اینکه در میان هیاهوی جشن و تبریک های سالگرد صد سالگی دولت عراق پرسش های مهمی بی جواب مانده گفت: مهمترین این پرسش ها می تواند این موضوع باشد که واقعا صد سالگی اشغال ، تحت قیمومیت بودن ، انقلاب ها ، کودتا ها و جنگ و تحریم های ظالمانه و فجایع آن و در ادامه اشغال مجدد و تروریست شایسته جشن گرفتن است ؟ وی افزود: نگاهی تاریخی می اندازیم به صد سال گذشته ، زمانی که بعد از سالها استعمار عثمانی، ملت عراق به رهبری مرجعیت ایت الله محمد تقی شیرازی و فتوای تاریخی وی مبنی بر ( تحریم انتخاب و سلطه غیر مسلمان بر امارت و سرنوشت مسلمین) در مقابل استعمار انگلیسی ها قیام کردند تا زندگی ذیل ازادی و استقلال را تجربه کنند و مانع به غارت رفتن ثروت و منابع کشور توسط انگلیسی های متکبر گردند .

العطار یادآور شد: فتوایی که به امضای 17 تن از علما و بزرگان کربلا رسید و شراره نخست انقلاب در باقی استان ها بر ضد ارتش انگلیسی ها بود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاستمدار عراقی: بعد از صد سال همچنان بر دریایی از بحران ها شناور هستیم

سیاستمدار عراقی: بعد از صد سال همچنان بر دریایی از بحران ها شناور هستیم