مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 دی 1400 ساعت 16:002021-12-24اقتصادي

فرودگاه بین المللی لامرد به رادار پیشرفته ADS-B مجهز شد


مدیر فرودگاه بین المللی شهدای لامردگفت: سامانه ناوبری و نظارتی ADS-B یکی از مهمترین سامانه های نسل جدید است که بر اساس کمیته تخصصی RTCA SC-186 توسعه و تدوین داده شده است - به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، امروز همزمان با نصب رادار پیشرفته در فرودگاه لامرد، مدیر فرودگاه بین المللی شهدای لامرد گفت: فرودگاه بین المللی شهدای لامرد یکی از 10 فرودگاه کشور است که صاحب سامانه رادار پیشرفته ADS-B شده است و کارشناسان مهندسی الکترونیک هواپیمایی و ارتباطات و فناوری در حال نصب و راه انداری آن در برج مراقبت پرواز این فرودگاه هستند.

سهراب عزیزی افزود: رادار پیشرفته ADS-B با هزینه ای افزون بر چهار میلیارد ریال برای 10 فرودگاه کشور، از آلمان تهیه شده است که یا راه اندازی آن ها پوشش راداری فضای کشور به شکل قابل ملاحظه ای ارتقا خواهد یافت.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم و حیاتی در هوانوردی دنیا، ناوبری و کنترل ترافیک هوایی است ادامه داد: ناوبری و کنترل ترافیک هوایی تاثیر مستقیم بر ایمنی پرواز دارد.

مدیر فرودگاه بین المللی شهدای لامرد هدف از توسعه و بکارگیری این سامانه های نسل جدید افزایش دقت در تعیین موقعیت هواپیماها دانست و ادامه داد: کاهش هزینه، بهبود کمک رسانی به هواپیما ها در وضعیت اضطرار، استمرار و تداوم خدمات نظارتی و افزایش توانا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرودگاه بین المللی لامرد به رادار پیشرفته ADS-B مجهز شد

فرودگاه بین المللی لامرد به رادار پیشرفته ADS-B مجهز شد