مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 دی 1400 ساعت 17:052021-12-24اقتصادي

توصیه های هواشناسی کشاورزی برای بهره برداران آذربایجان شرقی در هفته آتی


سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه ای توصیه های هواشناسی کشاورزی برای بهره برداران استان طی هفته آتی را اعلام کرد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه ای توصیه های هواشناسی کشاورزی برای بهره برداران استان طی هفته آتی را اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه، با توجه به کاهش دمای هوای استان از امروز، تنظیم دما و رطوبت و بازدید مستمر از استحکام پوشش گلخانه ها و تهیه سوخت جایگزین و تجهیز ژنراتور برق لازم است.

تخلیه آب سیلندرها، مخازن سمپاش ها و لوله ها و نازل های سیستم های آبیاری و در صورت نیاز استفاده از ضد یخ برای تراکتورها جزو توصیه های مهم در استفادت از تراکتور طی روزهای سرد و برفی است.

توجه ویژه به انتقال سموم (سموم مایع) به محل های مناسب جهت جلوگیری از یخ زدگی و در کنار آن، محافظت از محصولات کشاورزی و میوه ها در برابر یخ زدگی نیز به بهره برداران توصیه می شود.

با توجه به کاهش دما، محافظت دام ها از سرمای شدید و در صورت امکان انتقال دام های جوان به فضاهای بسته بایستی در اولویت دامداران استان قرار گیرد.

به گفته ی سازمان جهاد کشاورزی استان، دمای گلخانه ها، مراکز کشت قارچ، مرغداری ها و دامداری ها بایستی تنظیم شوند و در کشت مزارع غلات دیم در غالب پروژه جهش تولید در دیم زارها تسر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های هواشناسی کشاورزی برای بهره برداران آذربایجان شرقی در هفته آتی

توصیه های هواشناسی کشاورزی برای بهره برداران آذربایجان شرقی در هفته آتی