مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 دی 1400 ساعت 20:502021-12-24اقتصادي

آیا افزایش قیمت کالاها در سال 2022 ادامه دار خواهد شد؟


روند احیای اقتصاد جهانی و اختلالات زنجیره تامین، کالاها را در رتبه بهترین عملکرد در میان بازارهای دارایی در سال 2021 قرار داد اما آیا روند افزایشی آنها در سال نوی میلادی ادامه پیدا می کند؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همچنان که اقتصاد جهانی روند رو به بهبود را دنبال کرد، سیاستهای پولی تسهیلی، آب و هوای نامساعد و اختلالات زنجیره تامین، قیمت کالاها را تقویت کرد و آنها بهترین عملکرد در میان بازارهای مختلف در سال 2021 را از آن خود کردند.

شاخص کالای اس اند پی گلدمن ساکس از ابتدای سال تا 22 دسامبر 36 درصد رشد کرد در حالی که رشد شاخص اس اند پی 500 در همین مدت 27 درصد بود.

تحلیلگران می گویند یک سال قوی دیگر در پیش است هر چند که ریسکهای نزولی به قوت خود باقی مانده اند.

این ریسکها شامل عوامل نامعلومی همچون نحوه مدیریت کووید از سوی دولتها و احتمال وضع محدودیتهای سخت گیرانه یا قرنطینه برای مقابله با پاندمی هستند.

عامل مهم تاثیرگذار دیگر بر کالاها در سال 2022 سیاستهای دولت چین در مهار ویروس کرونا، تامین کالاها و مدیران بحران ملکی پس از سقوط غول املاک مقروض اورگرند خواهد بود.

بحران ملکی در ماههای اخیر روی بخش فولاد چین تاثیر منفی گذاشته است و قیمت سنگ آهن از رکورد بالایی که در ماه مه سال 2021 بر جای گذاشت، نزول کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا افزایش قیمت کالاها در سال 2022 ادامه دار خواهد شد؟

آیا افزایش قیمت کالاها در سال 2022 ادامه دار خواهد شد؟