مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 01:152021-12-24پزشكي

نقش مس در نابودی کروناویروس


محققان دانشگاه واترلو کانادا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند پوشاندن سطوح با مس پتانسیل نابودی سریع تر کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 را فراهم می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تی ان، محققان کشف کرده اند که استفاده از یک پوشش و لایه نازک از مس یا ترکیبات مسی روی سطوح می تواند توانایی مس در غیرفعال کردن یا از بین بردن کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 را افزایش دهد.

طی این مطالعه ای که بلافاصله پس از شیوع بیماری همه گیر کووید-19 در مارس 2020 آغاز شد، دانشجویان دانشگاه واترلو چگونگی تعامل 6 پوشش نازک فلزی و اکسیدی مختلف با HCov-229E را بررسی کردند.

HCov-229E ویروسی است که از نظر ژنتیکی مانند کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 است، اما کار بر روی آن برای انسان ها ایمن تر است.

کوین مسلمان (Kevin Mussleman) استاد مکانیک و مکاترونیک دانشگاه واترلو و رهبر این مطالعه گفت: قبلا داده هایی در مورد طول عمر این ویروس بر روی سطوح معمولی مانند فولاد ضد زنگ، پلاستیک و مس منتشر شده بود، اما طول عمر ویروس روی پوشش های مهندسی شده کمتر شناخته شده بود.

طی این مطالعه محققان دانشگاه واترلو با محققان دانشگاه ویلفرد لوریر که اثربخشی پوشش های ضد ویروسی را روی شیشه و پارچه ماسک N95 آزمایش می کردند، همکاری کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مس در نابودی کروناویروس

نقش مس در نابودی کروناویروس