مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 04:202021-12-25پزشكي

نقش مس در نابودی کروناویروس


محققان دریافتند که سایر پوشش ها اثرات ضد ویروسی مشابهی همانند مس یا ترکیبات حاوی مس ندارند و تاثیر مس در غیرفعال کردن یا از بین بردن کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 بیشتر است.

- محققان دانشگاه واترلو کانادا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند پوشاندن سطوح با مس پتانسیل نابودی سریع تر کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 را فراهم می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تی ان، محققان کشف کرده اند که استفاده از یک پوشش و لایه نازک از مس یا ترکیبات مسی روی سطوح می تواند توانایی مس در غیرفعال کردن یا از بین بردن کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 را افزایش دهد.

طی این مطالعه ای که بلافاصله پس از شیوع بیماری همه گیر کووید-19 در مارس 2020 آغاز شد، دانشجویان دانشگاه واترلو چگونگی تعامل 6 پوشش نازک فلزی و اکسیدی مختلف با HCov-229E را بررسی کردند.

HCov-229E ویروسی است که از نظر ژنتیکی مانند کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 است، اما کار بر روی آن برای انسان ها ایمن تر است.

کوین مسلمان (Kevin Mussleman) استاد مکانیک و مکاترونیک دانشگاه واترلو و رهبر این مطالعه گفت: قبلا داده هایی در مورد طول عمر این ویروس بر روی سطوح معمولی مانند فولاد ضد زنگ، پلاستیک و مس منتشر شده بود، اما طول عمر ویروس روی پوشش های مهندسی شده کمتر شناخته شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مس در نابودی کروناویروس

نقش مس در نابودی کروناویروس