مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 04:352021-12-25اقتصادي

یک وکیل: گسترش عناوین مجرمانه هیچ دردی را دوا نمی کند


یکی از مسئولین زندان ها گفته بود که نگهداری روزانه هر فرد زندانی 150 هزار تومان برای دولت هزینه دارد و این رقم بسیار بالایی است؛ در حالی که با حذف بسیاری از عناوین کیفری می توان تا 40 درصد میزان آمار زندانیان را کاهش داد.

- یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: گسترش عناوین مجرمانه که از قدیم الایام مورد اعتراض حقوقدانان بوده هیچ دردی را دوا نمی کند و باید سعی شود که هر چه بیشتر عناوین مجرمانه ای که در قانون وجود دارد حذف شود و کاهش جرایم با جرم شمردن و جرم انگاری رفتار شهروندان هیچ تناسبی ندارد.

عبدالصمد خرمشاهی در گفت و گو با ایسنا درباره سخنان رییس قوه قضاییه مبنی بر ضرورت کاهش عناوین مجرمانه گفت: کاهش عناوین مجرمانه یعنی ضرورت کاهش ورودی پرونده ها که مساله بسیار مهمی است و از سال های قبل در کشور ما مطرح بوده است و در دنیا این موضوع مورد بررسی جرم شناسان قرار گرفته است.

متاسفانه کشور ما برای برخورد با این موضوعات و بررسی این قضیه برنامه ریزی درستی نداشته است و در دی ماه سال گذشته کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس طرحی را تحت عنوان کاهش عناوین مجرمانه ارایه داد که معلوم نشد سرنوشت این طرح به کجا رسید.

وی افزود: موافقین این طرح معتقدند که بسیاری از رفتار شهروندان یا اعمال آنان می تواند وصف کیفری نداشته باشد؛ در حالی که قانون به آنها وصف کیف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک وکیل: گسترش عناوین مجرمانه هیچ دردی را دوا نمی کند

یک وکیل: گسترش عناوین مجرمانه هیچ دردی را دوا نمی کند