مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 04:552021-12-25پزشكي

سردردهای تنشی شایع ترین نوع سردرد در دنیا


یک متخصص مغز و اعصاب در چهارمحال و بختیاری گفت: شایع ترین سردرد در تمامی دنیا سردردهای تنشی هستند که یک سردرد خفیف تا متوسط است، اما شایع ترین سردرد که بیماران به دلیل آن به اورژانس مراجعه می کنند سردردهای میگرنی هستند که از نوع سردردهای متوسط تا شدید محسوب می شوند و ممکن است، - کیفیت زندگی بیمار را دچار تغییر کند.

مجید جعفری در گفت وگو با ایسنا در خصوص انواع سردرد و علائم هشدار در این خصوص، اظهار کرد: سردرد یکی از بیماری های شایع مغز و اعصاب محسوب می شود و بیشترین علت مراجعه به کلینیک های مغز و اعصاب در سراسر دنیا به دلیل این مشکل است و طبق تخمین حدود 99 درصد افراد در طول زندگی سردرد را تجربه می کنند.

این متخصص مغز و اعصاب در چهارمحال و بختیاری افزود: برخی بیماری ها وجود دارند که در سیستم مغز و اعصاب سردردهای میگرنی، تنشی و سردردهای ناشی از تومورهای مغزی را ایجاد می کنند، همچنین برخی بیماری های داخلی نیز می توانند موجب ایجاد سردرد در افراد شوند، مانند سردردهای ناشی از سینوزیت، فشار خون بالا، عفونت های تنفسی و سرفه های مزمن، نوع دیگر از سردردها نیز در اثر مصرف برخی داروها ایجاد می شوند.

وی ادامه داد: سردردها به طور کلی به دو نوع سردردهای اولیه و ثانویه تقسیم بندی می شوند که در سردردهای اولیه در بررسی های معمول در سیستم مغز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردردهای تنشی شایع ترین نوع سردرد در دنیا

سردردهای تنشی شایع ترین نوع سردرد در دنیا