مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 06:502021-12-25فناوري

کاهش آلودگی های باج افزاری در مقابل هجوم بدافزارها


گزارشی از 403 مورد خدمت ارائه شده توسط مرکز ماهر در آذرماه سال 1400 منتشر شده که نشان می دهد بیشترین فراوانی با بیش از 170 مورد مربوط به آلودگی به بدافزار و بات و کمترین مربوط به باج افزارها بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گزارشی از 403 مورد خدمت ارائه شده توسط مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای) در آذر ماه سال 1400 در گراف های زیر قابل مشاهده است.

خدمات ارائه شده شامل فراوانی و نوع رخدادهای رسیدگی شده توسط مرکز، بخش های دریافت کننده این خدمات و نحوه مطلع شدن مرکز از این رخدادها است.

طبق این اطلاعات، بیشترین فراوانی رخداد به ترتیب مربوط به آلودگی به بدافزار و بات، فیشینگ سایت های خارجی، شناسایی آسیب پذیری، فیشینگ سایت های داخلی، درخواست ارزیابی، درخواست مشاوره، گزارش های خبری، افشای اطلاعات، دیفیس سایت، منع سرویس داخلی، منع سرویس خارجی و باج افزار بوده است.

معنای فیشینگ (معنی phishing ) یک اصطلاح برای تشریح دزدی از فرد یا گروهی از کاربران، با استفاده از فرستادن ایمیل یا ایجاد صفحات مسموم است.

این ایمیل ها و صفحات، برای جمع آوری طلاعات شخصی کاربران مانند اطلاعات حساب بانکی، اطلاعات اکانت های ایمیل و دیگر اطلاعات کاربران ایجاد می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش آلودگی های باج افزاری در مقابل هجوم بدافزارها

کاهش آلودگی های باج افزاری در مقابل هجوم بدافزارها