مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 07:052021-12-25پزشكي

کشت محصولات ارگانیک در مجموعه 2 هکتاری دانشگاه زنجان


پژوهشگر برگزیده گروه علوم زراعی دانشگاه زنجان با بیان اینکه مصرف محصول ارگانیک، حافظ سلامت پایدار مردم و محیط زیست است، افزود: مزرعه ای به وسعت 2 هکتار در پژوهشکده فناوری های نوین زیستی دانشگاه زنجان داریم که حدود 50 رقم گیاهان دارویی در آن کشت شده است.

- حسین ربی انگورانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کشت ارگانیک عاری از هرگونه کود و مواد شیمیایی، علف و آفت کش بوده و تیمارها تنها با مواد بیولوژیک طبیعی برای حفظ تعادل و افزایش کیفیت انجام می شود.

وی ادامه داد: محصولات دارویی ارگانیک طعم، مزه، بو، ماده موثره ثانویه و حتی سودآوری بهتری در مقایسه با گونه های کشت شده به وسیله کود و افزودنی های شیمیایی داشته است؛ از طرفی وجود تنش های محیطی با وجود شرایط اقلیمی استان زنجان موقعیت خوبی را برای کشت گیاهان دارویی فراهم آورده است.

انگورانی گفت: متاسفانه هیچ ارگان یا سازمانی برای ترویج و حمایت از مصرف محصولات ارگانیک نداریم و هدف اصلی ما فرهنگ سازی این مسئله است.

وی افزود: محصولات دارویی کشت شده در پژوهشکده شامل ارقام مختلف نعنا، مریم گلی، آویشن، سرخار گل، بادْرَنجبویه و گل محمدی است که همه مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصولات با رعایت استانداردهای موجود، بررسی و برای فروش عرضه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت محصولات ارگانیک در مجموعه 2 هکتاری دانشگاه زنجان

کشت محصولات ارگانیک در مجموعه 2 هکتاری دانشگاه زنجان