مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 07:352021-12-25اقتصادي

پیشنهاد روش غیر مستقیم برای مدیریت سهام عدالت


مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: پیشنهاد می شود سهامداران عدالت که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند، از طریق صندوق ها بر سهام خود مدیریت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مشمولان سهام عدالت 49 میلیون نفر هستند که از سال گذشته که فرمان آزادسازی سهام عدالت صادر شد، حدود 19 میلیون نفر روش مدیریت مستقیم سهام را انتخاب کردند و 30 میلیون نفر نیز در روش مدیریت غیرمستقیم یعنی مدیریت از طریق شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت باقی ماندند.

در حال حاضر عمده این شرکت ها یعنی در حدود 28 شرکت وارد بورس شده و سهام آنها قابل معامله است، اما 19 میلیون نفری که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند، سال گذشته ابتدا اجازه فروش 30 درصد از سهام خود را داشتند و از عید غدیر سال گذشته نیز اجازه فروش 60 درصد را پیدا کردند، اما به دلیل افت بازار و افت قیمت نهاد ناظر فروش سهام عدالت به روش مستقیم را متوقف کرد و هنوز فروش آن متوقف است.

در این زمینه بسیاری از کارشناسان می گویند، برای اداره مطلوب سهام خرد بهتر است، از طریق صندوق های سرمایه گذاری و یا صندوق های سبدگردان به مدیریت این سهام اقدام کرد.

خبرنگار فارس در این زمینه با رضا نوحی مدیر نظارت بر نهاده های مالی سازمان بورس مصاحبه کرد و این سؤال را پرسید که گرچه سهام عدالت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد روش غیر مستقیم برای مدیریت سهام عدالت

پیشنهاد روش غیر مستقیم برای مدیریت سهام عدالت