مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 09:202021-12-25اقتصادي

63 درصد خانه های روستایی بر روی گسل در زنجان نیازمند مقاوم سازی


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: 37 درصد خانه های روستایی بر روی گسل در زنجان مقاوم سازی شده است.

- ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: 37 درصد خانه های روستایی بر روی گسل در زنجان مقاوم سازی شده است.

رضا خواجه ای ظهر امروز (4 دی ماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به 5 دی ماه؛ روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، اظهار کرد: زمین لرزه یکی از بلایای طبیعی بسیار حائز اهمیت است که تا به امروز امکان پیش بینی دقیق زمان و مکان آن وجود نداشته، به همین دلیل بهترین راهکار برای مقابله با این حادثه، مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله است تا در صورت وقوع آن آسیب و خسارت جانی و مالی به حداقل ممکن برسد؛ در چند دهه اخیر استانداردهایی برای ساخت ساختمان ها در نظر گرفته شده است تا مقاومت آن ها در برابر نیروی امواج زمین لرزه افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه از استانداردهای جدید می توان به تقویت مصالح، افزود: همچنین باید طراحی بناها به شیوه ای باشد که از انعطاف پذیری لازم برای جذب ارتعاش ها برخوردار باشند.

حرکت استمراری علم در عرصه مهندسی سازه و مهندسی زلزله موجب شده است تا برای بهسازی و مقاوم سازی ساختمان و سازه در سال های اخیر از روش های نوین و مصالح جدیدی بهره گرفته شود تا بلکه بتوان از ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

63 درصد خانه های روستایی بر روی گسل در زنجان نیازمند مقاوم سازی

63 درصد خانه های روستایی بر روی گسل در زنجان نیازمند مقاوم سازی