مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 09:352021-12-25حوادث

مقاو سازی 55 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: 55 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم سازی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، رضا خواجه ای ظهر امروز به مناسبت 5 دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، زمین لرزه یکی از بلایای طبیعی بسیار حائز اهمیت است که تا به امروز امکان پیش بینی دقیق زمان و مکان آن وجود نداشته، اظهار کرد: به همین دلیل بهترین راهکار برای مقابله با این حادثه، مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله است تا در صورت وقوع آن آسیب و خسارت جانی و مالی به حداقل ممکن برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: طی چند دهه اخیر استانداردهایی برای ساخت ساختمان ها در نظر گرفته شده است تا مقاومت آن ها در برابر نیروی امواج زمین لرزه افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه از استانداردهای جدید می توان به تقویت مصالح اشاره کرد، گفت: همچنین باید طراحی بناها به شیوه ای باشد که از انعطاف پذیری لازم برای جذب ارتعاش ها برخوردار باشند.

خواجه ای یادآور شد: حرکت استمراری علم در عرصه مهندسی سازه و مهندسی زلزله موجب شده است تا برای بهسازی و مقاوم سازی ساختمان و سازه در سال های اخیر از روش های نوین و مصالح جدیدی بهره گرفته شود تا بلکه بتوان از این طریق ضمن حفظ ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقاو سازی 55 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان

مقاو سازی 55 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان