مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 10:152021-12-25اقتصادي

پرداخت سود سهام شرکت های سهامی زراعی به وارث از طریق وکیل قانونی


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در رابطه با این موضوع که برخی از وراث بعد از فوت مالک اراضی به عنوان سهامدار شرکت های سهامی زراعی به حق خود نرسیده اند، - غلامرضا قوسی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند در اتباط با عمده مشکلات شرکت های سهامی زراعی اظهارداشت: هدف ما در بخش کشاورزی افزایش بهره وری، افزایش تولید و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها است.

وی یکی از چالش های پیش روی بخش کشاورزی را که سبب کاهش بهره وری شده، خرده مالکی عنوان کرد و افزود: به مرور زمان به سبب قانون ارث اراضی خردتر شده و بهره وری و تولید را کاهش داده است.

خرد شدن اراضی تولید را از صرفه اقتصادی خارج می سازد رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ماهیت شرکت های سهامی زراعی این بوده که بر اثر فوت صاحب ملک اراضی خرد و تقسیم نمی شود، یادآور شد: با خرد شدن اراضی بهره وری پایین آمده و تولید صرفه و توجیه اقتصادی ندارد.

قوسی بیان کرد:  شرکت های سهامی زراعی برای جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی شکل گرفته اند تا به صورت گروهی کار انجام و حول یک مدیریت واحد افزایش بهره وری شکل گیرد.

 وی تصریح کرد: برای افزایش بهره وری در شرکت های سهامی زراعی باید انتقال دانش و علم وجود داشته باشد و به طور قطع در یک مدیریت واحد راحت تر تکنولوژی ، علم و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت سود سهام شرکت های سهامی زراعی به وارث از طریق وکیل قانونی

پرداخت سود سهام شرکت های سهامی زراعی به وارث از طریق وکیل قانونی