مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 10:252021-12-25اقتصادي

تهدیدی جدید برای کسب و کارهای خرد؟


در شرایطی که مرکز توسعه تجارت الکترونیک از استقبال کسب و کارهای خرد از شیوه جدید دریافت اینماد خبر می دهد، فعالان بخش خصوصی قواعد جدید را تهدیدی برای کسب و کارها می دانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اینماد، نشان الکترونیکی است که از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، زیر نظر وزارت صمت برای کسب وکارهای اینترنتی و سایت های خرید و فروش کالا و خدمات صادر می شود.

دریافت این نماد تا پیش از این برای صاحبان این بخش از کسب وکارها، اختیاری و نشانه ای برای اعتماد بیشتر مشتری بود اما از مردادماه امسال و به دنبال اجرای آیین نامه ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی مصوب هیات دولت دوازدهم، که بر اساس آن شرکت های پرداخت یار ملزم به دریافت اینماد از مشتریان خود شدند، این نشان اجباری شد.

این اجباری شدن باعث شده فعالان بخش خصوصی در کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران اعتراض خود را اعلام و این تصمیم را تهدیدی برای کسب و کارها قلمداد کنند.

فرزین فردیس – رییس این کمیسیون - با تاکید بر اینکه اکوسیستم اقتصاد نوآوری کشور همچنان از برخی دست اندازها و تصمیم های اشتباه، رنج می برد، اجبار استارت آپ ها و کسب وکارهای اینترنتی به دریافت اینماد برای داشتن درگاه پرداخت را چالش تازه دیگری برای فعالیت در این حوزه عنوان کرد و آن را در تضاد ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدیدی جدید برای کسب و کارهای خرد؟

تهدیدی جدید برای کسب و کارهای خرد؟