مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 10:352021-12-25اجتماعي

جزیره ای بودن مناطق تحت مدیریت، عامل دست اندازی به محیط زیست


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: مناطق تحت مدیریت استان همدان جزیره ای و با سطح مساحت کم هستند که این موضوع باعث دست اندازی به مناطق شده و حساسیت حفاظت را برای محیط زیست نیز بالا برده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، محسن جعفری نژاد ظهر امروز در نشست مشترک با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار کرد: جزیره ای بودن مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان مسائلی در خصوص جدایی جغرافیایی و اکولوژیکی برای تردد حیات وحش و خطر بیماری ها به وجود آورده که اگر لحظه ای غفلت شود، زحمات محیطبانان در سال های متمادی به باد خواهد رفت.

وی گفت: برداشت های بی رویه از منابع آبی، انفال کشور با با خطر و هجمه رو به رو کرده و بیابانی شدن، ریزگرد و مشکلات ناشی از برداشت بی رویه از چالش های اساسی حوزه محیط زیست و منابع طبیعی است که نیاز به مدیریت و برنامه ریزی جدی و دقیق برای بلندمدت دارد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان همدان ادامه داد: مسئولیت خطیری متوجه دو دستگاه حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری است اما متاسفانه آنطور که باید به این حوزه توجه نمی شود.

وی ادامه داد: دامداری سنتی و ورود دام گسترده به مراتع و مناطق طبیعی استان، تخریب و رها شدن منابع طبیعی توسط معادن خصوصا بعد از بهره برداری، لطمه های جدی به انفال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزیره ای بودن مناطق تحت مدیریت، عامل دست اندازی به محیط زیست

جزیره ای بودن مناطق تحت مدیریت، عامل دست اندازی به محیط زیست