مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 11:052021-12-25اقتصادي

نخستین محموله دام زنده از مرز رسمی باشماق صادر می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: نخستین محموله دام زنده که فرایند خرید، اخذ مجوز و قرنطینه خاصی را داشته از طریق مرز باشماق شهرستان مریوان به اقلیم کردستان صادر خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، محمدفرید سپری ظهر امروز در چهاردهمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان در سنندج، اظهار کرد: صادرات مقوله ای است که زمان بر بوده و شرایط خاص خود را دارد در این میان صادرات دام زنده مشکلات وافری دارد این مهم برای نخستین بار در استان کردستان به صورت عملی اجرایی شد.

وی اضافه کرد: امروزه تلاش شبانه روزی همکاران جهاد کشاورزی، پشتیبانی امور دام، دامپزشکی و تعاون روستایی با جدیت اتحادیه شرکت های دامداران استان به ثمر نشست و بر اساس این مجوز یک هزارو 150 راس دام زنده به مرور و با اعمال شرایط قنطینه ای صادر می شود.

 اعطای تسهیلات به دامداران وی به پیگیری های انجام شده در راستای اعطای تسهیلات به دامداران باعنوان دامدار کارت را با عاملیت بانک کشاورزی مطرح کرد و گفت: در حال حاضر 14 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار به استان اختصاص داده شده است که در قالب کارت های 10، 20 و 50  میلیون تومانی بسته به تعداد دام موجود هر دامدار در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین محموله دام زنده از مرز رسمی باشماق صادر می شود

نخستین محموله دام زنده از مرز رسمی باشماق صادر می شود