مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 11:052021-12-25بين الملل

اثربخشی دز تقویتی واکسن کرونا با گذشت 10 هفته کاهش می یابد


در ایالات متحده اعلام شده است که اکثر افراد دارای نقص ایمنی می توانند با گذشت 6 ماه پس از تزریق سومین دز، چهارمین دز را هم دریافت کنند.

- در ایالات متحده اعلام شده است که اکثر افراد دارای نقص ایمنی می توانند با گذشت 6 ماه پس از تزریق سومین دز، چهارمین دز را هم دریافت کنند.

بیزنس اینسایدر با اشاره به کاهش اثربخشی واکسن های کووید-19 در برابر سویه اومیکرون نوشت: براساس داده های بدست آمده اثربخشی دز تقویتی واکسن کرونا در برابر این سویه با گذشت نزدیک به 10 هفته کاهش می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، بر اساس داده های جدید بدست آمده از سازمان خدمات درمانی ملی انگلیس، ایمنی ایجاد شده ناشی از تزریق دز تقویتی واکسن کووید-19 در برابر سویه اومیکرون در عرض 10 هفته کاهش یافت و از این رو به گفته مقامات بهداشتی مشخص نیست تا پایان سال 2022 به تزریق تعداد دزهای بیشتری نیاز باشد یا خیر.

سازمان خدمات درمانی ملی انگلیس در این خصوص اعلام کرد که اثربخشی دز تقویتی واکسن مدرنا همراه با دو دز واکسن فایزر در حد 70 تا 75 درصد برای حداکثر 9 هفته حفظ می شود.

به گفته این نهاد بهداشتی انگلیس، برای افرادی که به طور کامل با واکسن آسترازنکا واکسینه شده اند، اثربخشی دز تقویتی پس از 10 هفته از 60 درصد به 35 درصد با تقویت کننده فایزر و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثربخشی دز تقویتی واکسن کرونا با گذشت 10 هفته کاهش می یابد

اثربخشی دز تقویتی واکسن کرونا با گذشت 10 هفته کاهش می یابد