مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 11:152021-12-25بين الملل

فقط باد و باران موجب تعویق پرتاب جیمز وب نمی شود


نه تنها باد و باران می تواند پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب را متوقف کند، بلکه نوع دیگری از آب و هوا نیز وجود دارد که ممکن است آغاز سفر این تلسکوپ را با تاخیر مواجه کند.

- نه تنها باد و باران می تواند پرتاب تلسکوپ فضایی "جیمز وب" را متوقف کند، بلکه نوع دیگری از آب و هوا نیز وجود دارد که ممکن است آغاز سفر این تلسکوپ را با تاخیر مواجه کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، بادهای شدید و بارش باران در مقر فضایی آژانس فضایی اروپا در کورو واقع در گویان فرانسه، عامل آخرین تاخیر در پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب بود.

اما نوع دیگری از آب و هوا نیز وجود دارد که ممکن است در سفر این تلسکوپ بزرگ به مدار اختلال ایجاد کند و آن، آب و هوای فضایی است.

بنابراین پیش بینی آب و هوای فضایی برای پرتاب بزرگ امروز که آینده علم نجوم را رقم می زند، چگونه است؟ کارشناسان ناسا برای چراغ سبز دادن به پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب ، سه جنبه از آب و هوای فضایی را زیر نظر دارند که شامل شاخص جهانی فعالیت ژئومغناطیسی است که همچنین به عنوان شاخص Kp شناخته می شود و وضعیت کمربندهای ون آلن (Van Allen) که دو منطقه در اطراف زمین هستند که ذرات پرانرژی توسط میدان مغناطیسی زمین به دام می افتند و همچنین ذرات پرانرژی خورشیدی که گاهی از خورشید فرار می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط باد و باران موجب تعویق پرتاب جیمز وب نمی شود

فقط باد و باران موجب تعویق پرتاب جیمز وب نمی شود