مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 12:102021-12-25اقتصادي

نسق سازی ارثیه نامبارک در رشت/ چه کسی قهرمان ساماندهی نسق سازی می شود؟


پس از حدود یک دهه ساخت ساز مسکن در اراضی نسقی رشت و بهره مندی نصف و نیمه شهروندان از خدمات بخش عمومی دولت، اکنون این عرصه رهاشده نیازمند قهرمانانی از کرسی های تصمیم گیری ملی و محلی است تا اوضاع نامیمون شهری را سامان ببخشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، حدود نیمی از اراضی رشت نسقی هستند و طبق قانون، شهرداری حق صدور پروانه برای خانه های نسق را ندارد.

به صورت تقریبی و از سال 1390 تا همین یکی دو سال گذشته، خود کارکنان شهرداری مالکان زمین های نسقی را به اجرای عملیات ساختمانی و نهایتاً مراجعه به کمیسیون ماده 100 و هم زمان اخذ امتیاز موقت برق و گاز و آب تشویق می کردند و این کار حدود هشت سال در شهر رشت تبدیل به رویه شده و بسیاری از مالکان به همین شکل اقدام به ساخت وساز و بسیاری از مردم نیز اقدام به پیش خرید چنین کاشانه هایی کردند.

باوجوداینکه اخذ امتیاز موقت برای خانه های نسق و پرداخت جریمه ساخت وساز، تبدیل به یک رویه شده بود اما ناگهان از دو سال گذشته، با ورود معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، عملاً دادن امتیاز موقت آب و برق و گاز به این واحدها هم متوقف شد و طبق آمارهای غیررسمی این امر باعث شد که  هم اکنون حدود 30 تا 40 هزار واحد نسق فاقد برق و گاز و آب در شهر رشت عمدتاً متعلق به اقشار محروم وجود داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسق سازی ارثیه نامبارک در رشت/ چه کسی قهرمان ساماندهی نسق سازی می شود؟

نسق سازی ارثیه نامبارک در رشت/ چه کسی قهرمان ساماندهی نسق سازی می شود؟