مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 17:352021-12-25اقتصادي

موانع اصلاح ساختار بورس تشریح شد


همزمان با اعلام رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص نهایی شدن طرح اصلاح قانون بازار سرمایه ایران در کمیته تخصصی کمیسیون اقتصادی و ارایه آن به مجلس؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، محمد علی دهقان دهنوی در نشست نقد و بررسی ساختار نظارتی بازار سرمایه که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به نقش تصمیمات کلان دولت در بازارهای اقتصادی به ویژه بازار سرمایه گفت: سیاست های کلان اقتصادی کشور که توسط دولت تعیین می شود به شدت بازارهای مختلف به ویژه بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: بروز شوک نزولی هفته اخیر در بورس در واکنش به ارایه لایحه بودجه 1401 به مجلس، تاثیر پذیری بورس از ناهماهنگی موجود میان ارکان دولت در تدوین این بودجه را نمایان تر کرد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: حجم بالای ناهماهنگی ها و پیش بینی ارقامی نادرست و ناعادلانه در بخش هایی از بودجه سال آینده منجر به آسیب به بورس شد و بعد از آن ناچارا جلساتی در سطح ستاد اقتصادی دولت به منظور کاهش اثرات منفی مفاد تدوین شده در بودجه سال آِینده بر بازار سرمایه و اقتصاد تشکیل شد.

به اعتقاد دهقان دهنوی تا مادامی که ناهماهنگی هایی ناشی از سیاست های اقتصادی اتخاذ شده توسط دولت اصلاح نشود نمی توان به بهبود وضعیت کشور امیدوار بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع اصلاح ساختار بورس تشریح شد

موانع اصلاح ساختار بورس تشریح شد