مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 20:202021-12-25بين الملل

پوتین و السیسی در مورد تحولات لیبی رایزنی کردند


دفتر رییس جمهور مصر از رایزنی تلفنی وی با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه، در مورد اهمیت تشدید تلاش ها برای حل بحران لیبی و توقف مداخله خارجی در این کشور خبر داد.

- به نقل از روسیا الیوم، دفتر عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر، اعلام کرد که السیسی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، تماس گرفته و در مورد اهمیت تشدید تلاش ها برای حل بحران لیبی و توقف مداخله خارجی در این کشور توافق کردند.

بسام راضی سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که این تماس عصر شنبه انجام و در آن وضعیت فعلی لیبی و تاکید بر اراده آزاد مردم لیبی برای انتخاب رهبران و نمایندگانشان بررسی شده است.

وی هم چنین افزود: دو طرف بر اهمیت تشدید تلاش های مشترک و متقابل بین مصر و روسیه برای حل بحران لیبی، دستیابی به خواسته های مردم لیبی برای آینده ای بهتر و همچنین مبارزه با شبه نظامیان مسلح و سازمان های تروریستی و پایان دادن به مداخله خارجی غیرقانونی در لیبی توافق کردند.

در این تماس السیسی از تمایل مصر برای تعمیق روابط دو جانبه مصر و روسیه در همه سطوح و پروژه های مشترک که مهم ترین آن انرژی هسته ای است، صحبت کرد.

به گفته راضی، پوتین نیز به نوبه خود به اهمیتی که کشورش برای توسعه روابط دوجانبه با مصر در آینده و در چارچوب قرارداد مشارکت و همکاری راهبردی بین دو کشور قا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوتین و السیسی در مورد تحولات لیبی رایزنی کردند

پوتین و السیسی در مورد تحولات لیبی رایزنی کردند