مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 03:452021-12-26بين الملل

تاکید پوتین و سیسی بر لزوم توقف مداخلات خارجی در لیبی


دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی،رییس جمهور این کشور با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در مورد اهمیت تشدید تلاش ها برای حل بحران لیبی و توقف مداخلات خارجی در این کشور توافق کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روسیا الیوم، بسام راضی، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که این تماس شنبه شب از سوی سیسی انجام شد و طی آن دو طرف به بررسی تحولات لیبی پرداختند.

راضی افزود: دو طرف طی این تماس تلفنی بر اهمیت تشدید تلاش های مشترک و هماهنگی متقابل بین مصر و روسیه برای حل بحران لیبی، تحقق خواسته های مردم لیبی برای آینده بهتر و همچنین تضعیف شبه نظامیان مسلح و سازمان های تروریستی و پایان دادن به مداخله خارجی غیرقانونی در امور لیبی توافق کردند.

بر اساس این بیانیه، سیسی تاکید کرد که مصر نسبت به تعمیق روابط دوجانبه بین دو کشور در همه سطوح و همکاری دوجانبه که به نفع مردم مصر و روسیه باشد ابراز امیدواری کرد.

پوتین نیز به نوبه خود به اهمیتی که کشورش برای توسعه روابط دوجانبه با مصر در دوره آتی و در چارچوب قرارداد مشارکت و همکاری راهبردی بین دو کشور قائل است، اشاره کرد.

کاخ کرملین در بیانیه ای جداگانه، تماس پوتین و سیسی را تایید و اشاره کرد که روسای جمهور دو کشور تبریکات گرمی را به مناسبت سال نوی میلادی رد و بدل کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید پوتین و سیسی بر لزوم توقف مداخلات خارجی در لیبی

تاکید پوتین و سیسی بر لزوم توقف مداخلات خارجی در لیبی