مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 04:352021-12-26اقتصادي

وجود 50 درصد منابع صیادی و شیلاتی کشور در سیستان و بلوچستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: هم اینک 50 درصد منابع صیادی و شیلاتی کشور در سیستان و بلوچستان وجود دارد که فرصت خوبی را برای اشتغال و رونق اقتصادی منطقه فراهم کرده است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: هم اینک 50 درصد منابع صیادی و شیلاتی کشور در سیستان و بلوچستان وجود دارد که فرصت خوبی را برای اشتغال و رونق اقتصادی منطقه فراهم کرده است.

نیکبخت در گفت وگو با ایسنا افزود: این استان به دلیل برخورداری از تنها بندر اقیانوسی ایران در زمینه شیلات و پرورش میگو از فرصت های بی مانندی در کشور برخوردار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در ادامه گفت: حدود 50 هزار هکتار ساحل فرصت مناسبی را برای توسعه و رونق صنایع شیلاتی در جنوب استان فراهم کرده است.

نیکبخت بیان کرد: دسترسی به آبهای آزاد و امکان صید در اقیانوس هند با صید سالانه افزون بر 44 درصد کل صید کشور از مهمترین توانمندی های منحصر به فرد سیستان و بلوچستان در حوزه کشاورزی است.

وی دارا بودن سهم 36 درصدی صید آبهای جنوب کشور، 31 درصد صید کل کشور، 20 درصد کل تولید آبزیان کشور(صید و آبزی پروری)، رتبه دوم صید در اقیانوس هند و تامین کننده بیش از 70 درصد تن ماهیان کشور، وجود 11 اسکله صیادی و جایگاه تخلیه صید در جنوب استان، افزون ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 50 درصد منابع صیادی و شیلاتی کشور در سیستان و بلوچستان

وجود 50 درصد منابع صیادی و شیلاتی کشور در سیستان و بلوچستان