ریشه یابی مسکوت ماندن ابرپروژه خلیج فارس/ از منابعی که تأمین نمی شود تا خودروهایی که غرق می شودخبرگزاری فارس - قشم، نصیر عالیخانی: عملیات احداث پل خلیج فارس آغاز شد ، این تیتر خبری بود که وقتی 23 اسفندماه سال 89 بر روی خروجی خبرگزاری ها آمد و در رسانه های ملی و محلی منتشر شد، موجی از امید، مردم جزیره نشین قشم را فرا گرفت. دیری نپایید که به یکباره از سال 91 عملیات اجرای آن حدود 10 سال متوقف شد و به رویایی برای قشمی ها و گردشگران جزایر خلیج فارس بدل گشت. پس از مطالعات اولیه پل ارتباطی جزیره قشم به سرزمین اصلی در دهه 50، عملیات احداث شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس مسکوت ماند و پروژه یادشده پس از چندین مرحله کش و قوس های فراوان، بالاخره سال 89 و با عنوان پل خلیج فارس در دولت دهم و با دستور مستقیم و حضور رییس وقت دولت در محل اجرای پروژه، کلید خورد و توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) پایه های خشکی آن زده شد اما دیری نپایید که در همان دولت دهم از ادامه کار باز ماند و متوقف شد. ویژگی ممتاز گردشگری قشم در کنار تبادلات اقتصادی موقعیت ویژه ای را برای این جزیره ترسیم کرده به طوری که پس از کیش رتبه دوم بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است و از آنجایی که حمل و نقل مسافر و کالا در مسیر قشم و بندرعباس از طریق شناور انجام می گیرد و در صورت بروز طوفان موجب بروز تأخیر می شود لذا این مهم موجب شد حدود یک دهه قبل طرح ساخت پل خلیج فارس که قشم را از برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |