مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 06:002021-12-26اقتصادي

قاعدتا خودرو نباید گران شود


یک کارشناس صنعت خودرو، ضمن اشاره به اینکه خودروسازان و حتی واردکنندگان خودرو برای واردات مواد، قطعات یا خودرو از ارز ترجیحی استفاده نمی کنند، - حسن کریمی سنجری در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با موضوع حذف ارز ترجیحی و تاثیر آن بر قیمت خودرو اظهار کرد: باتوجه به اینکه خودروسازان و همچنین واردکنندگان خودرو (پیش از ممنوعیت واردات) هیچگاه برای واردات مواد، قطعات و حتی خودرو از ارز ترجیحی استفاده نکرده اند، پیداست که حذف ارز ترجیحی بر قیمت تمام شده تولید خودروسازان یا خودروهای وارداتی عملا تاثیری نخواهد داشت.

وی افزود: البته در این زمینه استثناهایی هم وجود دارد.

به طور مثال در سال 1398 به دلیل شرایط بحرانی ایجاد شده در بازار تایر، به برخی از تولیدکنندگان محصولات تجاری به صورت موردی و بسیار محدود اجازه ثبت سفارش تایر وارداتی با ارز 4200 تومانی داده شد؛ بنابراین شاید در مورد بعضی از قطعات نیز اینچنین عمل شود اما عمومیت ندارد.

جدا از موضوع واردکنندگان خودرو که در حال حاضر همچنان ممنوعیت واردات وجود دارد، حذف ارز ترجیحی می تواند اثر تورمی هرچند محدودی بر قیمت تمام شده قطعه و خودرو بگذارد.

این کارشناس صنعت خودرو ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر تعرفه گمرکی کالاهای ترخیص شده خودروسازان و قطعه سازانی که برای تولید به واردات مواد اول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاعدتا خودرو نباید گران شود

قاعدتا خودرو نباید گران شود