مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 06:202021-12-26اقتصادي

ریشه رشد نقدینگی در بودجه کنترل می شود


در بودجه منابع و مصارف باهم همخوانی  دارند، درآمدها واقعی دیده شده و هزینه های دولتی به غیر از حقوق کاهش داشته است، - به نقل از سازمان برنامه و بودجه، سید مسعود میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه در جلسه ستاد بودجه 1401 اظهار کرد: کسانی که با نگاه کارشناسی و رویکرد علمی نظراتی درباره بودجه دارند، موردتوجه قرار می گیرند و حتی اگر در موارد محدودی بودجه نیاز به اصلاح داشته باشد، آماده انجام آن هستیم.

وی افزود: در بودجه 1401 منابع و مصارف باهم همخوانی دارند، درآمدها واقعی دیده شده و هزینه های دولتی به غیراز حقوق کاهش داشته است، چراکه کسری بودجه برای دولت خط قرمز است.

میرکاظمی تصریح کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه برای سومین ماه متوالی کاهشی بوده و در آذر 0,5 درصد تنزل پیداکرده؛ موضوعی که نشان دهنده رویکرد درست دولت در عدم استفاده از پول پرقدرت است.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت در سال آینده به دنبال کنترل و کاهش قابل توجه تورم البته نه به شیوه رکود بلکه باانضباط مالی و پولی است، افزود: به دستور رییس جمهور پیوست عدالت بودجه تدوین و در حال نهایی شدن است تا جهت گیری های دولت برای پیشرفت متوازن کشوری بهتر مشخص شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه رشد نقدینگی در بودجه کنترل می شود

ریشه رشد نقدینگی در بودجه کنترل می شود