مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 06:452021-12-26سياسي

موافقت مجلس با کلیات طرح تغییر شیوه بررسی لایحه بودجه


در صورت عدم تصویب کلیات لایحه بودجه در صحن علنی، این لایحه به دولت ارجاع می شود تا تغییرات مورد نظر صورت گرفته و مجدداً به مجلس بازگردد.

- مجلس با 176 رای موافق با کلیات طرح تغییر شیوه بررسی لایحه بودجه موافقت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، این طرح با 176 رای موافق، 62 رای مخالف و 7 رای ممتنع از 256 نماینده حاضر تصویب شد که بر اساس آن لایحه بودجه، در مهلتی معین، ابتدا به کمیسیون تلفیق می رود و پس از تصویب کلیات لایحه بودجه در این کمیسیون، به صحن علنی خواهد رفت.

در صورت رد کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، این لایحه به دولت باز خواهد گشت.

سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در تشریح نحوه بررسی این موضوع گفت: این طرح با حضور طراحان و کارشناسان بررسی و در نشست صبح چهارشنبه (29 آذر ماه) به تصویب رسید.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه در توضیح اهمیت این طرح اظهار داشت: قانون فعلی نحوه بررسی بودجه در مجلس به این شکل است که لایحه بودجه تقدیم مجلس می شود و مستقیما به کمیسیون تلفیق رفته و بعد از بررسی و تصویب کلیات و جزییات آن، به صحن می آید.

وی افزود: با توجه به ابهامات موجود در وقت و هزینه که برای مجلس پیش می آید و اتفاقی که در زمان بررسی لایحه بودجه سال 1400 افتاد و کلیات آن در صحن رأی نیاورد، تصمیم گرفتیم به منظور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت مجلس با کلیات طرح تغییر شیوه بررسی لایحه بودجه

موافقت مجلس با کلیات طرح تغییر شیوه بررسی لایحه بودجه