مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 06:552021-12-26پزشكي

امیدی برای دستیابی به روش های نوین کنترل دیابت


نتایج یک پژوهش نشان می دهد بین مصرف نیتریت و ترشح انسولین ارتباطی وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مطالعات حیوانی، سنگ بنای بسیاری از پژوهش ها در یافتن علل و راهکارهای حل مسائل بهداشتی به شمار میروند که غالبا پیش از شروع تحقیقات بالینی میتوانند سر نخ های اصلی را به دست پژوهشگران داده و تا حد زیادی نقشه راه حصول به نتیجه را مشخص کنند.

بر اساس یکی از تازه ترین پژوهش های مرکز تحقیقات فیزیولوژی پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ارتباطی بین مصرف نیتریت و ترشح انسولین مشاهده شده است.

دکتر اصغر قاسمی، رییس این مرکز تحقیقاتی در این خصوص گفت: مشاهدات این پژوهش نشان داد که در دیابت نوع 2 برخی ژن های دخیل در ترشح انسولین در موش های صحرایی با کاهش بیان مواجه هستند و در این تحقیق تجویز نیتریت در موش­های دیابتی به طور قابل توجهی منجر به افزایش بیان ژن­های مربوط به ترشح انسولین شده است.

این متخصص فیزیولوژی خاطرنشان کرد: ساز و کار اثر تحریک کننده نیتریت بر ترشح انسولین در موش­های صحرایی دیابتی نوع 2 حداقل تا حدی به دلیل افزایش بیان ژن مولکول­های درگیر در فرایند ترشح انسولین میباشد.

وی با یادآوری فراوانی نیترات در سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و نیز لبو، افزود بر اساس نتایج حاصله ممکن است مصرف این قبیل خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیدی برای دستیابی به روش های نوین کنترل دیابت

امیدی برای دستیابی به روش های نوین کنترل دیابت