مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 07:002021-12-26حوادث

چند ساعتی که صدها هزار نفر را کشته است!


برای خود زمین هیچ اتفاق تازه ای نیست.

گسل ها مانند همیشه حرکت می کنند، روی هم می لغزند و انرژی اضافه ای که بینشان وجود دارد را خالی می کنند، اما چند کیلومتر بالاتر و روی پوسته زمین شرایط فرق می کند.

- با همین لغزش کوچک، هزاران انسان همه دار و ندارشان را طی چند ثانیه از دست می دهند، آواره می شوند، معلول می شوند و یا می میرند و این رویداد از ابتدای تاریخ تاکنون مدام تکرار شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شاید مجموع زمین لرزه های تاریخ به چند ساعت هم نرسد، اما همین زلزله های کوتاه چند ثانیه ای تاکنون صدها هزار خانه را خراب و میلیون ها انسان را آواره کرده و در ایران نیز باعث کشته شدن هزاران هزار نفر شده است.

رویدادی که هر روز و هر ثانیه در تمام نقاط کره زمین تکرار می شود، اما بعد از گذشته میلیاردها سال از تاریخ حیات هنوز تبعات آن تکراری نشده و یکی از مرگ آفرین ترین ویژگی های طبیعت است.

از بین تمام جغرافیای کره زمین، ایران یکی از کشورهایی است که بر روی کمربند زلزله قرار گرفته و اکثر نقاط کشور در دسته خطر خیلی بالا، خطر بالا و خطر متوسط زلزله قرار دارند.

کشته شدن هزاران نفر در تاریخ کشور بر اثر زلزله گواهی بر این مدعا است.

از یازده هزار نفری که در بویین زهرا کشته شدند، تا 15 تا 25 هزار نفر خاک شده زیر آوار در طبس تا 37 هزار نفری که در رودبار جان د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند ساعتی که صدها هزار نفر را کشته است!

چند ساعتی که صدها هزار نفر را کشته است!