مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 08:252021-12-26سياسي

راه اندازی رشته مطالعات چین در دانشگاه تهران


معاون آموزشی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران از راه اندازی رشته مطالعات چین در دوره کارشناسی ارشد این دانشکده خبر داد.

- به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه تهران، ناهید پوررستمی معاون آموزشی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران از راه اندازی رشته مطالعات چین در دوره کارشناسی ارشد این دانشکده خبر داد و درباره ضرورت راه اندازی رشته مطالعات چین، گفت: کشور چین علاوه بر این که از دوران باستان شریک تجاری و سیاسی ایران بوده، در حوزه تمدنی آسیا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

چین در عرصه بین الملل به عنوان یک قدرت مطرح است، لذا راه اندازی رشته مطالعات چین و تربیت متخصصان توانمند و کارشناس در این حوزه که مسلط به جنبه های مختلف تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی باشند دارای اهمیت فوق العاده ای است.

همچنین نقش کارشناسان چین شناس در توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با این کشور مؤثر است.

معاون آموزشی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، راه اندازی رشته مطالعات عربستان در دوره کارشناسی ارشد را دیگر رشته در دست اقدام این دانشکده عنوان کرد و گفت: برنامه های این رشته نیز در دانشکده در حال تدوین و بررسی است و امیدواریم این رشته نیز به زودی به رشته های گروه مطالعات غرب آسیای دانشکده اضافه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی رشته مطالعات چین در دانشگاه تهران

راه اندازی رشته مطالعات چین در دانشگاه تهران